پژوهش در کلام بزرگان
پژوهش در کلام بزرگان
حضرت امام خميني رحمة الله عليه
مبادا خداي نخواسته اشتغال به مبادي و مقدمات موجب شود که از غايت اصلي که ابقا و رشد تحقيقات علوم اسلامي [است]، خصوصاً فقه به طريقه¬ي سلف صالح و بزرگان مشايخ همچون «شيخ الطائفه» و أمثاله و در متأخرين همچون «صاحب جواهر» و شيخ بزرگوار «انصاري» بازدارد.
صحيفه امام، ج17، ص316.
مقام معظم رهبري مدظله العالي
پژوهش و تحقيق در نظام¬هاي آموزشي دنيا رکن اساسي و مايه بقاي آن است و شاخص رشد و يا عقب ماندگي هر مجموعه آموزشي و تحقيقي، به چگونگي و جايگاه پژوهش آن بر مي¬گردد، از اين رو براي تحول و پيشرفت در حوزه، بايد به نظام پژوهشي آن عنايت ويژه بشود.
ديدار با فضلا و نخبگان حوزه علميه قم، 14/9/74
حضرت آيت الله جوادي آملي دامت توفيقاته
بايد حوزه در سه عنصر محوري «آيه محکمه»، «فريضه قائمه» و «سنت عامله» برنامه¬ي محتوايي داشته باشد…. بايد بخش محتوايي حوزه، پايه ي محکمه داشته باشد و داراي متخصصان خوب محکمه، قائمه و عامله باشد، زيرا همه طلاب تنها براي فقه و اصول نبايد تربيت شوند.
ديدار با جمع اساتيد حوزه، 9/3/87.
حضرت آيت الله صافي گلپايگاني دامت توفيقاته
با سرپنجه بينش و پژوهش، گره هاي باز نشده از کار بشر را باز نماييد، درس بخوانيد تا دانشمند شويد.
حضرت آيت الله مکارم شيرازي دامت توفيقاته
طلبه بايد از وقتي «بدان ايدک الله» را مي خواند، به نوشتن بپردازد، نه اينکه به مقامات عالي علمي برسد و هنوز دست به قلم نبرده باشد.
ديدار نويسندگان علوم و معارف اسلامي.
حضرت آيت الله سبحاني دامت توفيقاته
آنچه پژوهشگر را به تلاش وا مي دارد، کشش دروني آنها به دانش پژوهش و پرده برداشتن از چهره واقعيت است.
پيام ايشان به مناسبت روز پژوهش، 25/6/86.